maanantai 14. huhtikuuta 2014

Sinut on valittu vaihtoon syksyllä 2014

Vaihtoaikaisi on alustavasti syyskuun alusta marraskuun loppuun.


Niin. Unohdin siis vallan mainita viime postauksessa, että mut hyväksyttiin vaihtoon. Tai no, okeasti jätin sen mainitsematta puolittain sen takia, että mua alkoi pelottamaan, miten oikeasti pärjään vieraskielisessä maassa (niin, sitähän en ollenkaan miettinytkään ennen vaihtoon hakemista? Vitsivitsi ;D). Tiesin kyllä, että en tule enää tota perumaan, mutta tarvitsin muutaman päivän ihan sulatellakseni asiaa, ja vakuutellakseni itselleni että todellakin pärjään vieraskielisessä maassa. Tai no 5 päivää. Lähinnä tää harjoittelu on tuonut mukanaan sellaisen ajatuksen, että koska mua kerta toisensa jälkeen kehotetaan ja yritetään rohkaista kyselemään enemmän, niin miten sitten täysin vieraskielisessä maassa? Maassa, jossa mun pitäisi ensin muotoilla omat ajatukseni suomeksi, ja sen jälkeen pyrkiä saamaan ne jollain keinolla ulos täysin vieraalla kielellä (ilmeisesti mä olen jotenkin kykenemätön kyseenalaistamaan asioita tarpeeksi). Eikai siinä, jos olisin matkustamassa englannin kieliseen maahan, mutkun ei... No, onneksi tässä on vielä aikaa parannella omaa kielitaitoa, ja kyllä mä sitten lopulta tosiaan vastasin tohon viestiin että menossa ollaan, ja kieli kyllä taittuu tarpeeksi jotta pärjään (opettaja halusi vielä varmistua asiasta).

Ulkomaat siis kutsuvat n.5 kuukauden päästä! Onneksi on kesä aikaa kerätä rahaa ;).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti